Ողջ մարդկության համար կենսական նշանակություն ունեցող հիմնախնդիրներից է մարդու առողջության պահպանումն ու բարելավումը, որն անհրաժեշտ է իրականացնել նրա կյանքի առաջին իսկ օրերից: Հասարակության առաջընթացը մեծապես պայանավորված է նրա յուրաքանչյուր անդամի առողջության պահպանումով։ Առողջ հասարակությունն է, որ կարող է զարգանալ, առաջ գնալ և հարստացնել իր մտավոր ուժերը:
Թեմայի շրջանակներում զրուցեցինք մասնագետների՝ բժիշկների և մանկավարժների հետ՝ պարզելու, թե ներկա ժամանակաշրջանում, կորոնավիրուսի առկայությամբ պայմանավորված՝ արտակարգ պայմանններում մասնագետները առողջության պահպանման համար ինչ ուղիներ են տեսնում և ինչպես պետք է իրականացնել:
Բժշկուհի Ռ. Արշակյանը մեզ հետ զրույցի ժամանակ նշեց, որ ներկայում, ելնելով Հայաստանում ստեղծված իրադրությունից` կապված COVID-19-ի հետ առողջության պահպանման համար կարևոր նախապայման է համարվում դիմակներ ու ձեռնոցներ կրելը: «Որպեսզի պահպանենք սեփական առողջությունը՝ չդառնանք վարակակիր և պատճառ հանդիսանանք այլոց առաողջության վատթարացմանը, եկե՛ք հետևենք օրենքին և կրենք դիմակներ և ձեռնոցներ»,- կոչ արեց բժշկուհին:
Մանկավարժ Ա. Նավոյանի կարծիքով, դպրոցում առողջ ապրելակերպի ձևավորումն ու պահպանումն պետք է լինի ուսուցչի և դաստիարակի խնդիրներից մեկը. «Դպրոցում գտնվելու ժամանակի մեծ մասը աշակերտներն անց են կացնում դասասենյակներում: Այդ իսկ պատճառով, առողջ ապրելակերպի պայմաններից ամենակարևորը, դասի ճիշտ կազմակերպումն է, դասաժամերին աշակերտների աշխատունակությունը խթանող մեթոդների բազմազանության ապահովումը: Առողջ ապրելակերպի կազմակերպման կարևոր պայմաններից է դասաժամերին ֆիզկուլտ դադարների անցկացումը, որը նպաստում է երեխաների ուշադրության կենտրոնացմանը դասապրոցեսում»:
Ըստ մանկավարժի՝ առկա են առողջության վրա ազդող դրական ու բացասական գործոններ: Բացասական ազդեցություն ունեն, օրինակ ոչ լիարժեք հանգիստը, սնման ռեժիմի խանգարումը, սոցիալական պասիվությունը, կենսական վիճակի անբավարարվածությունը, թերշարժվածությունը և այլն: Դրական ազդեցություն ունեցող գործոններն են՝ լիարժեք հանգիստը, ակտիվ կենսակերպը, ֆիզիկական և հոգեկան հարմարավետությունը, ֆիզիկական և շարժողական կանոնավոր ակտիվությունը և այլն:
Ըստ բժշկուհի Ա. Մադաթյանի՝ առողջ ապրելակերպի ձևավորման համար դպրոցներում անհրաժեշտ է ավելացնել երեխաների շարժողական ակտիվությունը. «Կարևոր է դասժամերին կազմակերպել ֆիզկուլտ-դադարներ, ամիսը մեկ անգամ կազմակերպել առողջության օր, դասամիջոցներին կատարել մշտական օդափոխություն, հետևել դասարանի մաքրությանը, հետևել օրվա ռեժիմի կատարմանը, որը երեխաների մոտ կձևավորի առողջ ապրելակերպի գիտակցումը»,- նշեց բժշկուհին:
Ըստ էության, դպրոցն այսօր իր առջև նպատակ է դրել դաստիարակել և կրթել ոչ միայն բանիմաց ու գործուն, այլև առողջ և ամրակազմ սերունդ, քանի որ ամուր առողջությունը նպաստում է ցանկալի գործունեության հաջողությանը, այդ թվում նաև մտավոր:
Իհարկե, ցանկալի է, որ մարդը լինի առողջ, ստեղծագործ, հզոր իր մտքի թռիչքով և գործունեությամբ: Երեխայի առողջության պահպանման գործում առաջնային դերը պատկանում է առողջ ապրելակերպին: Իսկ առողջությունը պետք է դիտարկել որպես գերագույն արժեք, որն ընկած է ոչ միայն առողջ ապրելակերպի, այլ նաև մարդու կյանքի որակի, ճիշտ կենսակերպի, երջանկության հիմքում: Առողջությունը դեռևս ամեն ինչ չէ, բայց ամեն ինչ դառնում է ոչինչ, եթե չկա առողջություն:
Սաթենիկ Խեբոյան
5-րդ կուրս