ՏԵՂԵԿԱՏՎԱԿԱՆ ՏԵԽՆՈԼՈԳԻԱՆԵՐՆ ՈՒՍՈՒՑՄԱՆ ԳՈՐԾԸՆԹԱՑՈՒՄ
Տեխեկատվական տեխնոլոգիաները կատարում են որոշակի կրթական գործառույթ, օգնում են սովորողին կողմնորոշվելու կրթական սուբյեկտների տեղեկատվական հեղեղների մեջ, ընկալելու այն, հիշելու, և ոչ մի դեպքում չվնասելու առողջությունը։ Խոսքը նախ և առաջ կրթության բնագավառում համակարգչային և հեռահաղորդակցական տեխնոլոգիաների ներդրման մասին է, որոնց շնորհիվ կարող է ստեղծվել ուսումնական-ճանաչողական մի այնպիսի միջավայր, որը կնպաստի ինչպես անհատական, այնպես էլ խմբային ու զանգվածային ուսուցման տարբեր խնդիրների լուծմանը։ Ինչպե՞ս են կիրառվում ՏՏ-ներն ուսուցման գործընթացում: Այս հարցի շուրջ զրուցեցինք մի խումբ մանկավարժների հետ:
Ըստ ուսուցչուհի Ա. Նավոյանի՝ տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կիրառումը դրական է գնահատվում. «Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կիրառումը ուսուցման գործընթացում թույլ է տալիս զարգացնել հետազոտական և ստեղծագործական հմտություններ: Խթանում է աշակերտների միտքը՝ ձևավորելով տեղեկատվության հետ աշխատելու ունակություն և իրավազեկություն: Թույլ է տալիս սովորողին ակտիվորեն ներգրավել ուսումնական գործընթացի մեջ, ապահովել սովորողի և ուսուցչի միջև ուսումնական գործընթացում համագործակցություն»:
Դասվար Ն. Գրիգորյանը նշեց, որ տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կիրառումը բարձրացնում է ուսումնական գործընթացի արդյունավետությունը. «Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կիրառումը աշխուժացնում է դասավանդման գործընթացը և նպաստում դասավանդման խթանող գաղափարների կյանքի կոչմանը: Այն հնարավություն է տալիս աշակերտների կողմից նոր գիտելիքներ ինքնուրույն ձեռք բերելու ունակության զարգացմանը»։
Այսօր նոր տեխնոլոգիաները մարդկանց տալիս են աշխարհի մի ծայրից մյուսը հաղորդակցվելու, մտքեր, ծառայություններ և տեղեկություն փոխանակելու, աշխարհի տարբեր երկրներում գտնվող իրենց գործընկերների հետ համագործակցելու հնարավորություն։ Կարող ենք նշել, որ տեխնոլոգիաների օգտագործումը մեծ հնարավորություն է տալիս այսօր նաև հեռավար ուսուցման կազմակերպմանը, որը միջոց է հանդիսանում ցանկացած վայրից՝ համակարգչով մասնակացել ուսումնական գործընթացին: Դասերի անցկացման այս տարբերակը ունի մի շարք առավելություններ, որոնցից կարելի հատկապես նշել այն, որ սովորողը ինքը կարող է ընտրել իր համար կրթության վայրը և ժամանակը, կրթական հաստատությունից հեռու գտնվելու կամ հիվանդության պատճառով կրթություն ստանալու հնարավորությունից զուրկ մարդկանց կրթությունը այժմ նույնպես հասանելի է: Արժե նշել նաև անտեղի ժամանակի և գումարի վատնումը:
Սակայն, այս ամենով հանդերձ, հեռավար ուսուցումը ունի մի շարք թերություններ, որոնք սովորողի վրա բացասաբար են ազդում։
Որքանով որ կարևորում ենք համակարգչային տեխնոլոգիան, պետք է նշել նաև, որ այն նաև թողնում է իր բացասական ազդեցությունը՝ վնասելով սովորողի առողջությունը, այդ թվում վնասելով և՛ տեսողությունը, և՛ հենաշարժողական ապարատի զարգացմանը: Բացի այդ, կան նաև կայքեր, որոնք չեն համապատասխանում երեխաների մակարդակին, առկա է ատելություն, բռնություն քարոզող տեղեկատվություն, ոչ վայելուչ գովազդային ինֆորմացիաներ։
Նշենք, թե այժմ հեռավար ուսուցման կազմակերպմանը ինչպես են վերաբերվում: Անգլերենի ուսուցչուհի Լ. Աղաբեկյանը նշեց, որ սովորողների և մանկավարժների ներգրավվածությունը, պատրաստակամությունը նկատելի են, այդուհանդերձ այս հարթակները ոչ ամբողջությամբ են լրացնում դասապրոցեսը. «Ուսուցման գործընթացի համար անմիջական շփումը շատ կարևոր է: Մանկավարժի դեմքի արտահայտությունը, շարժուձևը կենդանացնում է դասը»:
Ծրագրավորող Ս. Խաչատրյանը նշեց, որ հեռավար ուսուցումը ունի իր բացասական կողմերը, և ընդգծեց. «Հեռավար ուսուցման ժամանակ երկար հեռախոսով կամ համակարգչով դաս անելուց հետո սովորողները, ինչպես նաև մանկավարժները, ֆիզիկապես շատ են հոգնում, առաջանում են գլխացավեր, գլխապտույտ»:
Այնուամենայնիվ, տեղեկատվական տեխնոլոգիաների օգտագործումը հնարավորություն է տալիս ակտիվացնելու սովորողների ճանաչողական և մտավոր գործունեությունը: Տեղեկատվական տեխնոլոգիաները հնարավորություն են տալիս ոչ միայն փոխելու ակադեմիական աշխատանքի ձևերը և մեթոդները, այլև վերափոխելու և հարստացնելու կրթական հիմնարար հմտությունները:
Սաթենիկ Խեբոյան
5-րդ կուրս