ԵՊՀ Ժուռնալիստիկայի ֆակուլտետում դասավանդվող «Գիտահետազոտական աշխատանքի տեխնոլոգիա» դասընթացի առանձնահատկությունների, ավարտական աշխատանքների պաշտպանությանն առնչվող խնդիրների մասին զրուցել ենք Նոր մեդիայի և հաղորդակցության ամբիոնի վարիչ, բանասիրական գիտությունների դոկտոր, պրոֆեսոր Դավիթ Պետրոսյանի հետ:
–Պարոն Պետրոսյան, ֆակուլտետում Դուք վարում եք «Գիտահետազոտական աշխատանքի տեխնոլոգիա» դասընթացը: Կխնդրեի՝ մի քանի խոսքով ներկայացնեիք այն:
-Դասընթացը նախատեսված է բակալավրիատի 4-րդ կուրսի ուսանողների համար: Նպատակն է փոխանցել նրանց ավարտական աշխատանքին առնչվող տեսական և գործնական գիտելիքները, ճիշտ պատկերացում տալ կառուցվածքի, մեթոդական ուղղությունների մասին, բացահայտել ուսանողների վերլուծական կարողությունները, սովորեցնել նյութի գիտական մատուցման հմտությունները և այլն: Դասընթացի սկզբին՝ սեպտեմբերին, ամբիոննները հաստատում են ավարտականի թեման, ղեկավարին, ինչը կոնկրետացնում ու որոշակիացնում է մեր անելիքները:
-Հատկապես ի՞նչը նկատի ունեք:
-Միանգամից «անցնում ենք գործի»: Առկա է թեման, որն ուսանողն ընտրել է՝ ելնելով իր նախասիրություններից: Ամբիոնը հետևում է ղեկավարի հետ նրա աշխատանքների ընթացքին: Իմ խնդիրն է մատուցել գիտահետազոտական աշխատանքի տեխնոլոգիայի նրբությունները, իսկ մեկ-երկու ամիս հետո հետևել, թե ուսանողը գործնական պարապմունքների ժամանակ ինչպես է հիմնավորում սեփական հետազոտությունները տեսական գիտելիքների հիմքի վրա:
-Դասերի ժամանակ ավարտական աշխատանքի հատկապես ո՞ր հատվածների վրա եք կենտրոնանում:
-Ընդհանրապես՝ բոլոր, այնուհանդերձ առաջնահերթ են «Ներածություն» և «Եզրակացություններ» բաժինների հստակ ու համակողմանի մատուցման շուրջ քննարկումները: Առաջինի դեպքում հիմնավորվում են ավարտական աշխատանքի արդիականությունն ու կարևորությունը, նորույթը, նպատակի, խնդիրների ճիշտ ձևակերպումները, որոնք հետագայում հնարավորություն կտան հանձնաժողովին պատկերացում կազմելու ուսանողի պատրաստվածության մասին: Իսկ «Եզրակացություններն» այն կարևոր հատվածն է, որտեղ ուսանողը պետք է ի մի բերի և առանձին կետերով ներկայացնի իր կատարած աշխատանքի գլխավոր արդյունքները, հարկ եղած դեպքում հանդես գա նաև առաջարկություններով: Վերջիններիս հանդեպ հանձնաժողովի անդամների վերաբերմունքն առանձնահատուկ է, քանի որ ուսանող հետազոտողի կերպարը, նրա ինքնուրույն մոտեցումները այստեղ ավարտուն տեսք են ստանում:
-Տեսական հատվածն ունի գլուխներ, ենթագլուխներ…
-Այո, բուն հետազոտական աշխատանքը ուսանողն իրականացնում է այս էջերում, որտեղ հիմնական ասելիքն իրենն է՝ ղեկավարի հետ նախնական քննարկումներից հետո: Մինչև հետազոտությունը նա իր ձեռքի տակ պիտի ունենա սկզբնաղբյուրները, տեսական գրականությունը, կոնսպեկտավորի անհրաժեշտ նյութերը: Հստակ պիտի լինեն առաջադրված խնդիրները, շարադրանքի պլանը, որոնց այնուհետև հաջորդում են սեփական հետազոտական կարողությունների բացահայտման դժվարին, բայց և հաճելի գործընթացը:
-Մեր ֆակուլտետում ավարտական աշխատանքներն առանձնանում են նաև նրանով, որ ունեն գործնական բաժին, առանց որի աշխատանքը չի կարող ներկայացվել պաշտպանության:
-Ճիշտ եք, նկատի ունենալով մեր մասնագիտության մեջ գործնականի կարևորությունը՝ ուսանողից պահանջում ենք պաշտպանությանը ներկայացնել տվյալ ուսումնական տարվա ընթացքում տարբեր կայքերում (այդ թվում նաև՝ journalist.am-ում) նրա հրապարակած նյութերը (ռադիոհեռուստատեսային, տպագիր և առցանց հրապարակումներ): Այդ կերպ հնարավորություն ենք ունենում ականատես լինելու ուսանողի մասնագիտական հասունությանը, տեսնելու, թե ինչ ձեռքբերումների է հասել անցած չորս տարիներին, ամրագրելու հաջողությունները, նաև կանգ առնելու չարվածի ու թերացումների վրա՝ հետագայում դրանք շտկելու համար:
-Դասընթացի ավարտից հետո էլ շարունակվում են Ձեր անմիջական շփումները ավարտականի ուսանողների հետ: Դուք պատրաստակամորեն կիսվում եք նրանց հետ Ձեր գրավոր ու բանավոր խորհուրդներով:
-Դա անհրաժեշտ է և՛ մարդկայնորեն, և՛ ի պաշտոնե: Եվ երկրորդ, աշխատանքների պաշտպանությունը սովորաբար տեղի է ունենում մայիսին, իսկ մինչ այդ ավարտականների տեսական ու գործնական բաժիններում ծագող խնդիրները քիչ չեն: Ուստի բնական է մինչև վերջին օրը ինչպես ֆակուլտետի ղեկավարության, այնպես էլ դասախոս ղեկավարների ներկայությունը իրենց սաների կողքին: Չանտեսենք նաև հոգեբանորեն աջակցելու իրողությունը, որի կարիքը նրանք շատ ունեն այդ օրերին…
Նման պայմաններում բարձր արդյունքներն իրենց սպասեցնել չեն տալիս: Այդպես եղել է նախորդ տարիներին, հուսով եմ՝ այդպես կլինի նաև այս տարի: Հաջողություններ եմ մաղթում մեր ուսանողներին:
-Շնորհակալություն:
Հարցազրույցը՝ Ռուբինա Բրուտյանի
4-րդ կուրս